سرزمین تیزهوش ها

۶۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 

 

رویکرد اصلی مدارس سمپاد بر فعالیت های پژوهش محورمتمرکز استبه گزارش تیزلند، به نقل از مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکتر حسین شجاعی در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد هرمزگان افزود: مرکز ملی پرورش استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تمرکز بر تقویت فعالیت های پژوهشی برنامه های جامعی رابرای گسترش فعالیت های پژوهشی در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش روش های صحیح پژوهش و آموزش نحوه فعالیت در عرصه های پژوهشی به دانش آموزان ، خاطرنشان کرد: برای اینکه روش های صحیح پژوهش و تحقیق به دانش آموزان را عملیاتی نماییم باید از همه ی ظرفیت ها بهره بگیریم تا شاهد رشد و بالندگی علمی دانش آموزان مدارس سمپاد باشیم.

رئیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در ادامه با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در تقویت مدارس سمپاد بیان داشت :نیروی انسانی کارآمد مهمترین رکن مدارس سمپاد است وهمه تلاش ها باید معطوف آموزش و ارتقاء دانش روز دبیران و مشاوران باشد.

‎به گفته شجاعی مدارس استعدادهای درخشان مدارس دولتی در دوره اول ودوم متوسطه هستند که با پذیرش نظام مند دانش آموزان دارای استعدادهای برتر وارائه برنامه های آموزشی و پژوهشی ، زمینه را برای تدارک فرصت های غنی ومتنوع تربیتی وبه عنوان بخشی از مسیر پرورش نخبگی در دوره تربیت رسمی وعمومی فراهم می کند.

همچنین در این نشست پس از ارائه توضیحات ناصرجعفری مشاور مرکز درمورد برنامه های مرکز سمپاد ، شورچی رئیس گروه برنامه ریزی فعالیت های پرورشی مرکز نیز در مورد چگونی برنامه های پرورشی مراکز سمپاد ازجمله برگزاری کنگره سراسری قرآن کریم مراکز سمپاد، مسابقات قرآنی ، کارسوق هاو... توضیحاتی را ارائه کرد.

‎معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز ضمن اعلام گزارشی از وضعیت مدارس سمپاد استان از تمرکز برنامه های این اداره کل بر وجوه پژوهشی در مدارس سمپاد خبرداد.

به گفته دادی زاده:در استان هرمزگان9 واحد آموزشی سمپاد با دو هزار دانش آموزدر چهار منطقه ناحیه یک و ناحیه دو بندرعباس،میناب و بندرلنگه مشغول به تحصیل هستند.

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

به استناد مصوبه جلسه 24 مورخ 95/9/7 کمیته مستندسازی وزارت آموزش و پرورش ، موارد اصلاحی بخشنامه شماره 104/213357 مورخ 94/10/21 با موضوع برگزاری آزمون‌های دومرحله ای پیشرفت تحصیلی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان سراسر کشور، جهت اجرا در تمامی مدارس استعدادهای درخشان ارسال می شود .

جهت دریافت بخشنامه شماره 104/213357 اینجا کلیک کنید .

جهت دریافت موارد اصلاحی بخشنامه در سال تحصیلی جاری اینجا کلیک کنید .

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسول عمادی رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش ؛ پیرامون وضعیت برگزاری امتحانات نهایی اظهار داشت: امتحانات نهایی از چهارم تا 25 دی ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه درسی برای امتحانات نهایی است و سایر امتحانات داخلی طبق برنامه‌ ریزی هر استان بوده و بازه زمانی توسط هر منطقه اعلام می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش بیان کرد: اعلام نتایج امتحانات یک هفته الی ده روز پس از روز پایان امتحانات اعلام می شود.

عمادی در خصوص وضعیت امنیت امتحانات نهایی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده امتحانات در نهایت صحت و امنیت برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درنظر داریم تا در امتحانات نهایی نوبت دوم سازوکارهای جدیدی برای امنیت بیشتر امتحانات اتخاذ شود و اکنون درحال پیگیری این موضوع هستیم.

رییس سازمان سنجش پیرامون تاثیر امتحانات در کنکور گفت: این مساله برای کنکور 96 طبق شرایط در نظر گرفته شده برای کنکور 95 اعمال می‌شود به گونه‌ای که تاثیر مثبت معدل 25 درصد مثبت برای سوم متوسطه و 5 درصد برای دوره پیش دانشگاهی لحاظ می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

حامیان مدارس تک‌جنسیتی معتقدند که دختران و پسران از شیوه‌های آموزشی متفاوتی سود خواهند برد. موافقان اغلب به ناعدالتی‌هایی اشاره می‌کنند که دختران در کلاس‌های مختلط با آن‌ها مواجه‌اند و شاهد ایشان تجارب مدارسی است که در برخی گزارش‌ها منعکس شده‌اند. مانند گزارش انجمن آمریکایی زنان دانشگاهی1 با عنوان «مدارس چطور حق دختران را ضایع می‌کنند.» همچنین محیط‌های آموزشی تک‌جنسیتی به عنوان روشی برای جبران عقب‌افتادگی در دانش‌آموزان رنگین‌پوست –عمدتاً پسران- کم‌درآمد در مدارس دولتی شهری پیشنهاد می‌شود. در مقابل، مخالفان ادعا می‌کنند که نظام آموزشی تک‌جنسیتی به نقش‌های جنسیتی سنتی تداوم می‌بخشد و «به جنسیت‌گرایی نهادی مشروعیت می‌بخشد»، در حالی که دانشمندان علوم اعصاب وجود تفاوت‌های جنسیتی میان مغز دختران و پسران را رد می‌کنند. برخی منتقدان معتقدند جداسازی دختران و پسران بیش از آنکه به ایجاد مدارسی عادلانه‌تر برای دانش‌آموزان غیرسفیدپوست منجر شود، با تفکیک نژادی در مدارس قابل قیاس است.

این اختلافات هرچند حامیان دوآتشه را در مقابل مخالفان سرسخت قرار داده است، اما نتوانسته چندان از محبوبیت این الگو بکاهد. رواج مدارس دولتی تک‌جنسیتی در طی سالیان فراز و نشیب‌هایی داشته اما در دههٔ گذشته شاهد دگرگونی مهمی بودیم. به گزارش انجمن ملی نظام آموزشی دولتی تک‌جنسیتی2، در سال 2004 تنها 34 مدرسه دولتی تک‌جنسیتی مشغول به کار بودند. این رقم طی 10 سال، 25 برابر شده است: نیویورک تایمز گزارش داد که در سال 2014، 850 مدرسه در سراسر کشور، برنامه‌های تک‌جنسیتی داشتند. با توجه به مشارکت روبه‌افزایش، سال گذشته بخش حقوق مدنی وزارت آموزش آمریکا، توصیه‌هایی را برای کلاس‌های تک‌جنسیتی به مدارس دولتی (کی-12)3 ارائه کرد.

برخلاف استقبال دوباره از کلاس‌ها و مدارس تک‌جنسیتی، جولیت اِی. ویلیامز4، استاد مطالعات جنسیت و معاون بخش علوم اجتماعی دانشگاه یوسی‌ال‌ای در کتاب جدیدش، راهکار تفکیک؟ نظام آموزشی تک‌جنسیتی و سیاست‌های جدید عدالت جنسیتی5، عمیقاً به جنبه‌های اجتماعی و چارچوب‌بندی این بحث داغ می‌پردازد. او اخیراً درباره برخی تفکراتش با من گفت‌وگو کرد. مصاحبه‌ای که در ادامه می‌آید، ویرایش و خلاصه شده است.

رواج دوبارهٔ آموزش تک جنسیتی

ملیندا دی. اندرسون: از جمله بحث‌هایی که در کتاب دنبال می‌شود، این است که افراد زیادی –مدرسان، والدین، فعالان و سیاستگذاران- به ظرفیت بالقوهٔ آموزش تک‌جنسیتی در ایجاد موفقیت تحصیلی معتقدند، اما شواهد اثبات این مدعا ناکافی و پراکنده‌اند. نظر شما دربارهٔ نیروی محرکهٔ اصلی در پس این حمایت مصرانه چیست؟

جولیت ای. ویلیامز: برخی افراد به خاطر تجارب شخصی ارزشمندشان، به آموزش تک‌جنسیتی معتقدند. برای برخی دیگر، آموزش تک‌جنسیتی بخشی از عرف عام و کهن است: آن‌ها تفاوت‌های میان دختران و پسران را می‌بینند و مایل‌اند مدارسی ایجاد شوند که این تفاوت‌ها را منعکس می‌کنند. بعضی نیز به عدم موفقیت نظام مدارس دولتی ایالات متحده نظر دارند و فکر می‌کنند «باید کاری کرد؛ به امتحانش می‌ارزد.» از دههٔ 1990، تفکیک جنسیتی در مدارس دولتی دوباره رواج یافت و به دانش‌آموزان ابتدایی تا متوسطه خدمات می‌داد. در این کتاب، دلایل استقبال از آموزش دولتی تک‌جنسیتی و همچنین نتایج آن بررسی می‌گردد. آنچه من دریافتم این است که مدارس دولتی تک‌جنسیتی با بهترین نیت ایجاد شد اما نتایجی را که انتظار می‌رفت در پی نداشت. در عین حال، در زمینهٔ تشدید تصورات کلیشه‌ای جنسیتی عواقب ناخواسته‌ای را در پی داشت.

اندرسون: تجربه سال اول شما در دبیرستان دخترانه فیلادلفیا، مکانی دولتی و کاملاً دخترانه، ویژهٔ دانش‌آموزان دختر برگزیده با «زندان» مقایسه شده است. ویژگی‌ای که به نظرم برای فارغ‌التحصیلی از مدرسه نمونه دخترانه کمی خاص بود. به استثنای تجربهٔ محدود شما در مدرسه‌ای کاملاً دخترانه، راهکار تفکیک؟، فاقد نظرات دانش‌آموزان کنونی یا محصلان سابق مدارس تک‌جنسیتی است. فکر نمی‌کنید دیدگاه‌های آن‌ها می‌توانست به بسط تحلیلتان از تفکیک جنسیتی در نظام آموزشی کمک کند؟

ویلیامز: شکی نیست به هر مدرسه‌ای که می‌رفتم، اضطراب نوجوانی را تا حدی تجربه می‌کردم و به گذشته که نگاه می‌کنم می‌بینم اشتباه است اگر نتیجه بگیرم تمام این مسائل به خاطر دبیرستان دخترانه بود. بر همین اساس، فکر می‌کنم بسیاری از افرادی که در فضاهای تک‌جنسیتی درخشیدند، می‌توانستند همان موفقیت‌ها را در مدرسه‌ای مختلط کسب کنند. مشکل ارجاع به تجارب شخصی در ارزیابی موارد موثر و غیرموثر بر نظام آموزشی، همین است. موضوع را این‌طور ببینید: اگر بنا بود کتابی دربارهٔ درمان‌های جدید برای سرطان بنویسم، نمی‌رفتم از مردم بپرسم که آیا از درمانشان لذت برده‌اند یا خیر. بلکه به‌دنبال نتایج می‌رفتم. فرزندانمان سزاوارند در جامعه‌ای بزرگ شوند که آموزش را به اندازه درمان خوب جدی می‌گیرد.

اندرسون: ایجاد محیط‌های تحصیلی تک‌جنسیتی در دههٔ 1950 در جنوب به دست مخالفان تلفیق، خود ماجرای جالبی است که با هدف خنثی کردن اثر حکم براون در برابر هیئت آموزش6 و ممانعت از حضور پسران سیاه‌پوست در کنار دختران سفیدپوست انجام شد. هنوز هم برنامه‌های تک‌جنسیتی مدارس بیشتر در ایالات جنوبی متمرکزند. می‌توانید کمی دربارهٔ این مسئلهٔ تاریخی برایمان بگویید؟

ویلیامز: امروزه وقتی دربارهٔ تفکیک جنسیتی با افراد صحبت کنید، این تمایل وجود دارد که موسساتی خاص در فضاهای روستایی را در نظر می‌آورند که در آن‌ها علاوه بر تربیت جدی ذهن، بر ساخت شخصیت و رشد اعتماد به نفس هم تاکید می‌شود. اما، آن طور که من دریافتم، ‌ در پس تصویر گذشتهٔ امیدبخشِ تفکیک جنسیتی، ماجرای تاریخ پرفرازونشیب آن پنهان است. بعد از جنگ‌های داخلی، بسیاری از مدارس شهری که روزبه‌روز تنوعشان بیشتر می‌شد، به سوی ایجاد دبیرستان‌های دولتی تک‌جنسیتی رفتند تا رضایت والدین بیگانه‌هراس را جلب کنند. والدین نگران بودند فرزندانشان در مدرسه با افرادی با زمینه‌های اخلاقی، مذهبی و طبقاتی متفاوت شانه‌به‌شانه شوند. در سال‌های پس از حکم دادگاه عالی که نقطهٔ عطفی محسوب می‌شد، در میان خشم نژادی حاصل از اجتناب‌ناپذیری شکل‌گیری پیوندهای اجتماعی فراتر از مرزهای نژادی، میان زنان سفید و مردان سیاه، تعصب برای اجتناب از مدارس دولتی مختلط آشکارتر شد.

رواج دوبارهٔ آموزش تک جنسیتی

تاریخ حائز اهمیت است اما گمان نمی‌کنم بتوان به سادگی مشابهت‌هایی را میان تفکیک نژادی مدارس در گذشته و تفکیک جنسیتی در حال پیدا کرد. بسیاری از برنامه‌های تک‌جنسیتی به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای تامین‌نشدهٔ دانش‌آموزان محروم، به ویژه مردان جوان سیاه‌پوست و اهل آمریکای لاتین تدوین شده‌اند و شکی نیست که امروز برخی از بهترین مدارس دولتی تک‌جنسیتی همان‌هایی هستند که برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان رنگین‌پوست ایجاد شدند. اما سوال این جاست که آیا این مدارس به این خاطر موفق‌اند که تک‌جنسیتی هستند. تاکنون شواهدی در دست نیست که نشان دهد جواب سوال مثبت است. بلکه، تحقیقات نشان می‌دهند که مدارس موفق، چه مختلط و چه تک‌جنسیتی، ‌ اشتراکاتی دارند، از جمله ایجاد پیوندهای قوی میان دانش‌آموزان و معلمان و حفظ جمعیت کلاس در اندازه‌ای قابل مدیریت. اگر این شرایط مهیا باشند، دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شوند، چه دختران و پسران مجزا باشند و چه نباشند.

اندرسون: این ادعا که دختران و پسران به لحاظ ژنتیکی و گریزناپذیری متفاوت‌اند، بویژه عصب‌شناسیِ تفاوت‌های در یادگیری مبتنی بر جنسیت، در مطالعات علمی رد شده است. اما، اعتقاد به تاثیر آن، هنوز به عنوان رویکردی در سیاستگذاری تحصیلی و تربیت حرفه‌ای معلمان ادامه دارد. چطور می‌شود به شکلی موثرتر با این مسئله برخورد کرد؟

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 
برای عضویت در سایت کلیک کنید

 

منبع دریافت این مطلب : ترجمان


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد و فرصتی بی بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) تهران 95 بیست و دومین دوره، در تاریخ 25 الی 28 آذر 95 برگزار می شود.

سرزمین تیزهوش ها تلاش می کند حضور در نمایشگاه الکامپ را تجربه ای فوق العاده برای شما تبدیل کند.

*خدمات قابل ارائه با حضور در غرفه تیزلند (سرزمین تیزهوش ها) در نمایشگاه الکامپ تهران

1- پاسخ به پرسش های مشاوره ای شما

2- کارت عضویت 20 هزار تومانی برای استفاده از خدمات سرزمین تیزهوش ها دریافت خواهید کرد.

3-DVD همراه ششم سزمین تیزهوش ها به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

*** میزبان حضور شما در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران - سالن 18، غرفه 12j هستیم .

  حضور سرزمین تیزهوش ها درنمایشگاه بین المللی (الکامپ) تهران 95

 

 


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان دانش آموزان علاقمند، به شرط رعایت شرایط مندرج در بخشنامه 166438/460 (پیوست) می توانند در یک یا چند آزمون مورد علاقه خود که ثبت نام آن از روز یکشنبه 28 آذرماه 95 آغاز می شود و تا پایان روز جمعه 3 دی 95 ادامه خواهد یافت، شرکت نمایند.

ثبت نام در آزمونهای سال جاری به روال سال های اخیر، به صورت اینترنتی بوده و ازطریق مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی المپیادها به نشانی http://oly.medu.ir از روز یکشنبه 28 آذرماه آغاز می شود.

دانش آموزان توجه داشته باشند که ثبت نام آنان پس از تایید اطلاعات و عکس ایشان توسط مدیر واحد آموزشی، نهایی خواهد شد.

جهت مشاهده و دریافت بخشنامه مذکور،  اینجا  را کلیک نمایید.

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است . این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرآیند کاملاً جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد.

بعضی اختراع ها منحصر به فرد هستند و همیشه جالب توجه اند در این فیلم در مورد کلکسیون قاشق چنگال ها

کلمات کلیدی: اختراعات و نو آوری | دانستنی ها | دانستنی های گوناگون | دانستنی های علمی | تفریح و سرگرمی


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

در امتحانات هم شاگرد و هم معلم پیشرفت خویش را می آزمایند و از آنجا که امتحانات اساس کار ارزشیابی تحصیلی است و از آن برای تعیین موارد قدرت و ضعف تحصیلی دانش آموزشان خواه و ناخواه هنوز نمره های امتحانی به کار می رود و ملاک قضاوت درباره ی معلومات دانش آموزان است پس چه بهتر که با فراگیری فنون صحیح امتحان دادن، سوابق تحصیلی درخشان و خوبی را از خود به جای گذاریم.

1- در حین مطالعه ی درس ، مضمون اصلی آن را دریابید. در این قسمت درس ، بحث به چه موضوعی اشاره دارد؟ چگونه یا در چه مراحلی آن را بیان کرده است؟

2- همراه با خواندن درس به طور مرتب برای خود سوالاتی طرح کنید تا توجه شما به موضوع درس بیشتر جلب شود . بهتر است سوالات به نوعی با مطالب درسی هماهنگی داشته باشد.

3- سوالات طرح شده باید با توجه به اصل مطلب و کلید هر پاراگراف باشند.

4- در هنگام مطالعه در منزل به مطالبی که به نوعی در کلاس علامت زده یا در حاشیه و پاورقی نوشته شده نیز توجه خود را مبذول بدارید.

5- توجه داشته باشید توکل به خدا , آرامش و اعتماد به نفس و پشتکار و برنامه ریزی مهمترین عوامل موفقیت در امتحان است.

6- سعی کنید هرگونه برداشت نا به جا از امتحانات و ناراحتی و انزجار و نفرت از امتحان دادن را از خود دور کنید. زیرا امتحان جزء لاینفک زندگی ماست .

7- روز های قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود کاملا کنار بگذاریدزیرا توجه به سایر چیزها باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. و کاهش تمرکز روی درس خود به خود اضطراب به وجود می‌آورد.

8- آغاز کار مطالعه با یاد خدا و به جا آوردن نماز واجب و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آرامش را برایتان به ارمغان می آورد .

9- همواره سعی کنید امنیت و آرامش را در خانه فراهم کنید و برای مطالعه یک مکان آرام و بی سروصدا را مد نظر قرار دهید.

10- جمع بندی مطالب را با بیان خود ؛ بیان کنید تا فراموشی شما کمتر شود.

همه حواس خود را در جهت مطالعه قرار دهید

11- اگر از جزوات و مطالب خارج از کتاب استفاده می کنید ، دقت کنید که با مطالب موجود در کتاب سازماندهی لازم را داشته باشد تا مطالب مثل حلقه های جدا از هم یک زنجیر در نیایند.

12- اوراق امتحانی نوبت های گذشته ی خود اعم از ترم و نیم ترم و ماهانه و... را مجدداً مرور کنید تا اولاً نوعی مرور کرده باشید و ثانیاً اشتباهاتی را که در آن زمان در‌ آن تکرار کرده اید، مجدداً تکرار نکنید.

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 
برای عضویت در سایت کلیک کنید

 

منبع دریافت این مطلب : بیتوته


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

گروهی از دانش‌آموزان از فراموش کردن آموخته‌های خود یا از این‌که مطلب را در جلسه‌ی امتحان به یاد نمی‌آورند گلایه دارند. اگر شما جزء این دسته از دانش‌آموزان هستید نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا دچار فراموشی نشوید.

بیش‌تر فراموشی‌ها به این علت است که مطلبی را که خوانده‌اید وارد حافظه‌ی بلندمدت شما نشده است؛ یعنی درحقیقت فریب حافظه‌ی کوتاه‌مدت را خورده‌اید.

اگر می‌خواهید چیزی را درست بیاموزید و فراموش نکنید:

1-هنگام مطالعه، تمرکز داشته باشید.

2- تمرین و تکرار پس از مطالعه را فراموش نکنید.

3- مطالب خوانده‌شده را حتماً مرور کنید.

4- به محتوای ذهن خود با خواندن مطالب مشابه پشت سر همنظم بدهید.

5- از علائم و نشانه‌ها برای یادآوری مطالب استفاده کنید.

6- از قلم و کاغذ هنگام مطالعه برای تمرکز حواس استفاده کنید.

چگونه از فراموشی مطالب جلوگیری کنیم؟

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر به علت تغییراتی که در مغز بروز می کند، اتفاق می افتد. این تغییرات عبارتند از پایین آمدن سطح انتقال دهنده های عصبی یا پیام رسان های شیمیایی که به مغز کمک می کنند تا درست کار کند. اینکه چه چیزی باعث این کاهش می شود هنوز به صورت روشن مشخص

خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن افزایش می یابد اما این به آن معنا نیست که تمام افراد به آلزایمر مبتلا می شوند. 35 نفر از هر 100 نفر افراد بالای 85 سال از نوعی از زوال عقل رنج می برند. این به آن معناست که 65 نفر از هر 100 نفر با این مشکل مواجه نمی شوند. بروز زوال عقل در سنین پایین تر از 60 سال نادر است.

داشتن یک خویشاوند مبتلا به آلزایمر می تواند خطر ابتلای شما به این بیماری را افزایش دهد اما بسیاری از افراد مبتلا، هیچ گونه سابقه خانوادگی ندارند.

 

 

کلمات کلیدی: دانستنی ها |  دانستنی های علمی | دانستنی های گوناگون 

 


  • سرزمین تیزهوش ها