سرزمین تیزهوش ها

۱۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته ( 1 الی آبان) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

 

 

  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته ( 1 الی 7 آبان) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته تجربی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته ( 1 الی 7 آبان) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

با دیدن این ویدئو بخندید و بدانید دلیل خندیدن ما چیست؟

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی: تفریح و سرگرمی|دانستنی ها


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، این قانون در سال 1395 و پس از گذشت 9 سال هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و طی سه سال اخیر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در حد 25 درصد باقی مانده است و طبق گفته رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش "میزان تاثیر نمرات دانش آموزان در کنکور سراسری سال 95 هم برای سوم متوسطه 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد بود؛ در واقع شاهد تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور بودیم. با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیرآن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس‌زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است. "

به گزارش ایسنا، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 نیز همانند سال گذشته خواهد بود.

بنا به اعلام مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان سنجش کشور، با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 26 آبان ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی، و براساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 9 آبان ماه سال جاری، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 همانند آزمون سراسری سال 1395 به صورت زیر است:

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.

ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

مطالعه دانشگاه استنفورد نشان می دهد که رخدادهای پراسترس مغز دختران و پسران را به صورت متفاوت تحت تاثیر قرار می دهد.

دخترانی که دچار آسیب روانی می شوند، اندازه و حجم بخشی از مغز آنها موسوم به اینسولا کوچک می شود، اما در پسران این بخش بزرگتر از معمول می شود. همین تفاوت نشان می دهد که چرا دختران بیشتر از پسران دچار اختلال استرس پس از تروما PTSDمی شوند. اینسولا ناحیه ای پیچیده در عمق مغز است که ارتباط های بسیار زیادی دارد و فرآیندهای همدلی و احساس را در مغز پردازش می کند.

بازدیدکننده عزیز، محققان دریافتند پسران و دختران پس از حوادث بسیار ناراحت کننده یا ترسناک علائم کاملا متفاوتی را نشان می دهند و در نتیجه باید به طور متفاوت نیز درمان شوند.

تیم تحقیق دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد گفت: دخترانی که دچار اختلالات استرس پس از حادثه می شوند، احتمالا سریعتر از معمول با فرایند پیری بخشی از اینسولا مواجه می شوند.محققان در این مطالعه مغز 59 کودک 9 الی 17 سال را اسکن کردند.گروهی از این کودکان شامل 14 دختر و 16 پسر، استرس شدید یا تروما تجربه کرده بودند اما دومین گروه متشکل از 15 دختر و 14 پسر چنین تجربه ای نداشتند.

بازدید کننده گرامی، محققان دریافتند در گروه اول، اندازه و حجم ناحیه ای از اینسولا در مغز پسران و دختران آسیب دیده تغییر کرده بود در حالی که این تغییر در دومین گروه گزارش نشد.این امر نشان می دهد که اینسولا در شرایط استرس حاد و طولانی مدت تغییر می کند و نقش مهمی در پیشرفت اختلال استرس پس از تروما دارد.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

از این به بعد آزمون های مبحثی فارسی پایه دهم رو در سایت میگذاریم.

اولین آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟

از 30 آبان 95، در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می تونید در آزمون شرکت کنید.

آزمون از چه مبحثی هست؟

آزمون اول از فصل اول و دوم کتاب فارسی دهم هست پس وقتی این دو فصل رو خوب مطالعه کردید و فکر کردید مسلط هستید بیاید و در آزمون سرزمین تیزهوش ها شرکت کنید و سطح یادگیری خودتون رو محک بزنید. 

هدف آزمون های مبحثی آنلاین چیست؟

هدف آزمون های مبحثی آنلاین این هست که بعد از هر فصل متوجه بشوید چه قسمت هایی رو باید بیشتر مطالعه کنید تا موفق تر باشید.

طراح سوالات چه کسی هست؟

سوالات آزمون رو آقای عبدالمحمدی مولف سرشناس کتاب های ادبیات طراحی کردن که مطمئنا بهترین و استانداردترین سوالات رو برای شما انتخاب کردن.

منبع آزمون چیست؟

منبع آزمون کتاب ادبیات موضوعی دهم از نشر الگو هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت به نشانی  www.nimkatbook.ir تهیه کنید.

برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟

شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.

اگر عضو هستید، وارد سایت شوید.

اگر عضو نیستد، برای عضویت کلیک کنید.

 

 آزمون فارسی دهم


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

ششمی‌های عزیز! امسال علاوه بر این‌که باید تلاش کنید تا در مدرسه و درس‌ها پیشرفت کنید باید خود را برای دو آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی آماده کنید. برای موفق شدن در این دو آزمون توجه به نکات زیر مفید خواهد بود:

1) داشتن برنامه‌ی روزانه:  کارهایی را که در طول یک روز می‌خواهید انجام دهید فهرست کرده و ساعت انجام هر کدام از آن‌ها را در این دفتر یادداشت کنید. سعی کنید کارهایی که شما را برای این آزمون‌ها آماده می‌کند در برنامه‌ی خود بگنجانید. آخر هر هفته به ارزیابی عملکرد خود بپردازید و برای برنامه‌ی هفته‌ی بعد خود تصمیم‌گیری کنید.

2) استفاده از منابع مناسب: بهترین راه برای موفقیت در چنین آزمون‌هایی، آشنایی با نمونه‌سوالات و تمرین و تکرار آن‌هاست. پس از تدریس معلم و مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی به حل سوالات کتاب کار و پرتکرار بپردازید و سوالات چهارگزینه‌ای مربوط به آن درس را با استفاده از کتاب‌های آبی و با اعمال زمان، تمرین کنید.

3) شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای: هر دو هفته یک‌بار طبق برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها، خود را برای هر آزمون آماده کرده و به ارزیابی و محک زدن خودتان بپردازید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و در جهت پیشرفت خود قدم بردارید.

4) تلاش و کوشش: لازمه‌ی انجام درست کارها و رسیدن به هدف، تلاش و سخت‌کوشی است. پس در کنار داشتن برنامه‌ی مناسب در به انجام رساندن تک تک آن‌ها، نهایت تلاش خود را بکنید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

اگر موضوع درسی خشک و خسته کننده باشد ، معلم می تواند با تنظیم آن در یک قالب فکری جامع و منطقی ، درس را برای دانش آموزان نشاط انگیزکند .

روش تدریس

نقش اساسی معلم در تدریس این است که موقعیت آموزشی را چنان فراهم و آماده سازد ، که دانش آموزان شخصاً فعالیت کنند .

هیچ یک از روشهای تدریس ، روش قطعی و کامل نیست ؛

بنابراین ، معلم باید از این روشها الهام بگیرد و خود بهترین و مناسب ترین روش را کشف کند ؛ ولی آنچه که مسلم است ، هر قدر روش تدریس ، روش فعالتر باشد ، یعنی دانش آموز شخصاً فعالیت کند ، بفهمد ، اختراع کند و یا اختراعی را بازسازی کند ،می توان امیدوار شد که در آینده فردی بارآید که توانایی تولید و آفرینش را داشته باشد

 

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات


  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: فعالیت تمام مدارس و مراکز آموزشی کشور در روز شنبه بیست و نهم آبان به روال عادی در جریان است.

در بستر فرهنگ کار و تلاش چیزی به نام بین التعطیلین وجود ندارد و آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر توسعه و بالندگی و تاکید رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید، بر کار و اهمیت مضاعف وتلاش مجدانه همه ارکان دولت است و نهاد آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی فرهنگ ساز رسالت بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ تلاش و کار مسئولانه دارد و تحقق این امر علاوه بر جدیت مدیران و فرهنگیان در مدارس، همراهی و همدلی خانواده‌ها و مساعدت اولیا دانش‌آموزان را نیز می‌طلبد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


  • سرزمین تیزهوش ها