سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

آخرین اخبار از نحوه بازگشایی مدارس در استان سمنان
با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع کروناویروس، جدیدترین جزئیات از نحوه بازگشایی مدارس اعلام شد.

آخرین اخبار از نحوه بازگشایی مدارس در استان سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تنها دو هفته تا بازگشایی مدارس فرصت باقی است و با توجه به شیوع کرونا این روزها خانواده‌ها بیش از همیشه نگران این موضوع و حفظ سلامت فرزندانشان هستند.

با توجه به نگرانی والدین، باید دید که مسؤولان آموزش و پرورش و ستاد مدیریت مقابله با کرونا چه تدبیری برای بازگشایی مدارس اندیشیده‌اند تا از نگرانی خانواده‌ها کاسته شود و بدون دغدغه به آموزش فرزندانشان فکر کنند.

آموزش در سال تحصیلی جدید اقتضایی است

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این زمینه با اشاره به اینکه شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز شده است، اظهار کرد: از اول مهرماه آموزش به صورت مجازی آغاز می‌شود و در ادامه نیز سال تحصیلی اقتضایی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: تاکنون برگزاری سال تحصیلی به صورت حضوری، نیمه حضوری، ترکیبی و یا غیرحضوری اعلام نشده و مبنای تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود. هنرستان

دستورانی افزود: پیشنهاد شده تا ۲۵ شهریورماه در سامانه سیدا تمامی ثبت‌نام‌ها، کلاس‌بندی و صدور ابلاغ معلم‌ها انجام شود و از ۲۵ شهریور انتقال کلاس‌بندی به سامانه شاد اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: امروز بعد از ۱۹ ماه تجربه کرونا، از رهگذر تجارب به دست آمده باید بهتر از سال قبل استفاده کنیم و بازمانده از تحصیل کمتری داشته و کیفیت را بالا برده و در مناطق کم جمعیت کلاس‌ها را بتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم که البته این مهم منوط به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است. بهترین هنرستان 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در اول مهرماه، به صورت نمادین سال تحصیلی در یکی از مدارس این استان آغاز می‌شود و زنگ آغاز سال تحصیلی به صدا درخواهد آمد.

دستورانی خاطرنشان کرد: در قالب پروژه مهر در استان سمنان، توزیع کتاب درسی، ثبت‌نام، هدایت تحصیلی، کلاس‌بندی و احصا و رفع موانع و مشکلات انجام شد. بهترین هنرستان تهران 

وی گفت: تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب، شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: مشکلات و موانع موجود در زمینه آغاز سال تحصیلی به صورت موردی بررسی و رسیدگی می‌شود.

۹۰ درصد معلمان سمنانی واکسینه شدند

دستورانی گفت: ۱۰ مرکز در استان سمنان برای واکسینه کردن معلمان در نظر گرفته شد و تاکنون ۹۰ درصد از معلمان دُز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند و اطلاع‌رسانی برای تزریق دُز دوم نیز آغاز شده است. 

وی عنوان کرد: ۳۰۰ مدرسه با جمعیت دانش‌آموزی زیرپوشش ۵۰ تا ۷۰ نفر در استان سمنان وجود دارد که توجه به مدارس با جمعیت دانش‌آموزش کمتر در راستای بازگشایی احتمالی مدارس به صورت حضوری در این مناطق باید در اولویت باشد. بهترین هنرستان دخترانه 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد دسترسی اینترنت برای دانش‌آموزان به منظور استفاده از شبکه شاد توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات استان، بر اساس آخرین اطلاعات که از مناطق احصا شده، بخشی از روستاها دسترسی کامل به اینترنت ندارند که لازم است در این خصوص تسریع اقدامات صورت گیرد.

دستورانی گفت: ارائه گزارش در خصوص ایمن‌سازی مدارس از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تصمیم‌گیری در خصوص تغییر کاربری و فروش اموال مازاد آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری در خصوص تقویت دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزان در سراسر استان و تصمیم‌‌گیری در خصوص گازرسانی به اردوگاه و هنرستان میرزاآقا منصوری انجام شد. بهترین هنرستان پسرانه

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: تاکنون و طی همه‌گیری شیوع کرونا اقدامات خیلی خوبی در حوزه آموزش در این استان صورت گرفته که بسیار قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون معلمان به ما ابلاغ شد و مراکز واکسیناسیون مشخص شده است و واکسن‌ها تزریق شده که بالغ بر هفت هزار نفر از معلمان تاکنون واکسینه شدند. بهترین هنرستان های تهران 

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: طی این هفته واکسن به میزان کافی به استان اختصاص داده شده است و محدودیتی برای تزریق دُز دوم واکسن برای معلمان وجود ندارد.

دانایی گفت: برای معلمانی که تاکنون واکسن نزده‌اند، نیز این آمادگی وجود دارد تا در نخستین فرصت تزریق واکسن برای آنها صورت گیرد.

وی افزود: نگرانی‌هایی در خصوص ورود احتمالی سویه جدید کرونا به کشور و استان سمنان وجود دارد که در زمینه بازگشایی مدارس نیز این نگرانی تسری پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: هیچ واکسنی در دنیا تأییدیه زیر ۱۲ سال را ندارد و تأییدیه زیر ۱۸ سال نیز برای تعداد محدودی از واکسن های موجود در دنیاست.

دانایی گفت: ابتلای دانش‌آموزان در مدارس از نگرانی‌های والدین است و این مهم باعث چرخش ویروس بین سایر افراد خانواده و جامعه خواهد شد که لازم است رعایت پروتکل‌ها در مدارس به صورت جدی اعمال و نظارت شود. هنرستان های تهران 

وی عنوان کرد: لازم است تا زیرساخت‌ها برای بازگشایی مدارس استان سمنان در شرایط فعلی و همه‌گیری ویروس کرونا تأمین شود.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: در بخش واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس، تعداد زیادی از این افراد در بخش حمل و نقل عمومی واکسن زدند و اگر افرادی از رانندگان سرویس مدارس واکسن دریافت نکردند، آمادگی داریم تا نسبت به تزریق واکسن این افراد اقدام کنیم.

 دانایی گفت: واکسیناسیون برای بانوان باردار و شیرده اجباری است و فراخوان برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته که خواهشمندم در این خصوص توجه جدی صورت گیرد.

بهره‌برداری ۹۹ کلاس برای سال تحصیلی جدید در سمنان

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی در بحبوحه شیوع کرونا با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود؛ اما با این وجود تلاش‌ها برای آماده‌سازی پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تورم و افزایش قیمت‌ها به عنوان اصلی‌ترین فاکتور در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر چالش‌ها در این مسیر بوده است. پانا

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: ۱۵ پروژه آموزشی در قالب ۹۹ کلاس در فضایی به متراژ ۱۵ هزار و ۳۷۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان برای سال تحصیلی جدید در این استان آماده بهره‌برداری است که سه باب از این طرح‌ها در پایان آبان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌مندی ۹۷ درصد مدارس سمنان از سامانه گرمایشی

هژبری گفت: در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در راستای افزایش ایمنی مدارس، تاکنون ۹۷ درصد مدارس استان سمنان از سامانه گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند.

وی افزود: در سال ۹۲ این طرح آغاز شد که در آن زمان ۵۸۴ پروژه آموزشی با سه هزار و ۲۴۱ کلاس درس در استان سمنان نیازمند ایمنی‌سازی بودند و تاکنون ۵۱۰ پروژه با ۲ هزار و ۸۹۱ کلاس درس از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ایمن‌سازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: در حال حاضر ۵۷ پروژه با ۲۷۴ کلاس در این استان در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در دست اقدام است که حدود سه میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

هژبری افزود: کمترین کلاس درس نیازمند ایمن‌سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در کشور متعلق به استان سمنان است که در اولویت برای پوشش ۱۰۰ درصد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ پروژه با ۹۰ کلاس درس در سال ۹۹ در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در استان سمنان اجرا و تحویل شده است.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش اینترنت پهن باند

سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار کرد: نقش ارتباطات، فناوری اطلاعات و حوزه آی.سی.تی در بحبوحه شیوع و همه گیری کرونا در تمامی ابعاد فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، آموزشی و ... بر همگان آشکار شد.

وی افزود: بیشترین مدارس در استان سمنان در روستاهای با ۲۰ خانوار استقرار دارند و در حال حاضر ۲۵۵ روستا از ۳۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش اینترنت پهن باند قرار گرفته‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: از ۵۴۹ روستای این استان، تاکنون ۳۹۹ روستا از پوشش اینترنت LTE برخوردار است.

حسن‌پور گفت: تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا روند اقدامات را در ۶۵ روستای باقیمانده بر اساس لیست دریافت اعتبار تسریع بخشیم؛ اما نیاز است برای دانش‌آموزان این مناطق در شرایط فعلی تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری فارس

  • ۰۰/۰۸/۱۰
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی