سرزمین تیزهوش ها

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ ساحل خلیج را از هم پاشید و نمونه سوال پایه ششم به مرگ بیش از ۱،۸۰۰ نفر منجر شد. پس از طوفان، تقریبا ۳۷۲ هزار کودک از مدارس خود آواره و بیش از ۱۰۰ مدرسه‌ی دولتی تخریب شدند. مدارسی هم که سالم باقی مانده بودند، چند هفته تعطیل شدند. پس از نشست سیلاب، دانش‌آموزان به مدارس جدید فرستاده شدند؛ اما آثار فاجعه ادامه داشت. تا مدت‌ها پس از فاجعه، در برخی کودکان علائمی مثل اضطراب و افسردگی و استرس پس از شوک دیده می‌شد. پنج سال بعد، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیش از یک‌سوم کودکان انتقالی از نظر آموزشی حداقل یک سال از هم‌کلاسی‌های خود عقب افتاده‌اند.

طبق پژوهش‌ها، فجایعی مثل طوفان و زلزله و شیوع بیماری‌ها می‌توانند اثرهای شدیدی بر دستاوردهای تحصیلی و سلامت روحی کودکان بگذارند. لیزا گیبز، رئیس پروژه‌ی سلامت و بهداشت کودکان جک بروخوف در دانشگاه مل بورن، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «طبق یافته‌های ما، با اینکه ویژگی‌های مشخصی از فاجعه با یکدیگرنمونه سوال پایه هفتم مرتبط هستند، آثار روانی فاجعه بر انسان در تمام موارد وجود دارد.»

گیبز با بررسی بازماندگان آتش‌سوزی استرالیا در سال ۲۰۰۹ معروف به «شنبه‌ی سیاه»، متوجه کاهش عملکرد تحصیلی کودکان در مناطق فاجعه شد. گیبز می‌گوید:

وقتی حادثه‌ای با شوک‌ها یا تخریب پیوسته رخ می‌دهد، در بازه‌ی طولانی‌مدت یادگیری هم تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. با اینکه ممکن است ظرفیت یادگیری کودکان دوباره به حالت عادی بازگردد، احتمال دارد درزمینه‌ی تحصیلی به موفقیت درخورتوجهی نرسند و این حوادث اثرهای طولانی‌مدتی بر مسیر تحصیلی آن‌ها بگذارد.

یکی از مشکلات پژوهشگران در این زمینه، شناسایی میزان اتلاف یادگیری مرتبط با تعطیلی مدارس و معیارهای دیگری مثل شوک یا جابه‌جایی مکانی است. طبق مستندات، دانش‌آموزانی که مرتب از فرصت حضور در مدرسه محروم می‌شوند، در امتحان‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کنند. مدت‌ها است سیاست‌گذاران دربا‌ره‌ی «لغزش تابستانی» صحبت کرده‌اند. لغزش تابستانی به میزان اتلاف در یادگیری گفته می‌شودنمونه سوال پایه هشتم که در تعطیلات طولانی‌مدت رخ می‌دهد؛ گرچه طبق یافته‌های جدید، تأثیر تعطیلات بر یادگیری اندک است.
یکی از مشکلات نبود داده‌های کافی درباره‌ی اختلال‌های طولانی‌مدت در مدارس است؛ اختلال‌هایی که معمولا پس از فاجعه رخ می‌دهند و در آن، اغلب کودکان معمولا چند هفته از یادگیری محروم می‌شوند. یکی از مثال‌های بارز در این زمینه، همه‌گیری ابولا در سال ۲۰۱۴ است که به تعطیلی هشت‌ماهه‌ی تقریبا پنج‌میلیون مدرسه در آفریقای‌غربی منجر شد؛ اما داده‌های اندکی درباره‌ی تأثیر این همه‌گیری بر کودکان وجود دارد. طبق پژوهشی در سال ۲۰۱۹، دانش‌آموزان آرژانتینی در دهه‌ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به‌دلیل اعتصاب معلمان، ۹۰ روز از تحصیل محروم شدند و نمرات آن‌ها به‌طور میانگین ۲ تا ۳ درصد افت کرد. سم سیمز، پزوهشگر مؤسسه‌ی UCL می‌گوید:

متأسفانه شواهد به‌دست‌آمده در پژوهش‌های تجربی، نمونه سوال پایه نهم مشکلات دانش‌آموزان را تأیید می‌کنند. وقتی بچه‌ها به مدرسه نروند، حجم یادگیری‌شان هم کاهش پیدا می‌کند و هرچه این مدت طولانی شود، میزان آموخته‌هایشان هم کمتر خواهد شد.

بسیاری از مدارس در طول دنیاگیری کرونا، اقدام به تطبیق یادگیری از راه دور کردند. در این روش، معلم‌ها مفاد آموزشی را ازطریق پرتال‌های آنلاینی مثل Google Classroom یا برگزاری کلاس‌های در یوتیوب و اپلیکیشن Zoom به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند؛ اما نمی‌توان یادگیری آنلاین را جایگزینی قطعی برای مدرسه در نظر گرفت. یادگیری از راه دور می‌تواند آثار روانی بلاهای طبیعی را تشدید کند و افرادی که از نظر اقتصادی در طبقه‌ی محروم قرار دارند، بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

در یادگیری از راه دور، نمی‌توان به میزاننمونه سوال پایه دهم یادگیری هر دانش‌آموز پی برد؛ اما براساس داده‌های Sutton Trust و Teacher Tapp، یکی از اپلیکیشن‌های رأی‌گیری معلمان، دانش‌آموزان مدارس خصوصی بریتانیا دوبرابر دانش‌آموزان مدارس دولتی به‌صورت روزانه به درس‌های آنلاین دسترسی دارند. درمقابل، دانش‌آموزان طبقه‌ی کارگر در دوران قرنطینه زمان کمتری به مطالعه اختصاص داده‌اند و کیفیت درس آن‌ها با افت چشمگیری روبه‌رو بوده است. لاورا مکاینری، هم‌بنیان‌گذار Teacher Tapp، معتقد است:

طبق داده‌های به‌دست‌آمده و به‌گفته‌ی ۵۵ درصد از معلمان، در اغلب مناطق محروم دانش‌آموزان به‌صورت روزانه کمتر از یک ساعت درس می‌گیرند.

قبل از شیوع کووید ۱۹، استفاده از ابزار یادگیری آنلاین در مدارس خصوصی متداول‌تر بوده است و دانش‌آموزان مرفه‌تر امکاناتی مثل تلفن هوشمند شخصی و اینترنت مناسب و فضایی مجزا برای مطالعه در خانه دارند. مکاینری می‌گوید:

نیمی از کودکان مدارس خصوصی روزانه ۹ تا ۳ درس آنلاین می‌گیرند؛ درحالی‌که کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی از این امکانات برخوردار می‌شوند.

در زمان نگارش این مقاله، مدارس کشورهایی مثل چین و فرانسه و آلمان در حال بازگشایی هستند. دولت هم امیدوار است بتواند به‌تدریج از اول ژوئن درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس را برای برخی مقاطع بازگشایی کند. بسیاری از کشورهای دیگر مثل اسکاتلند و ولز برنامه‌ی شفافی برای بازگشت به مدارس ندارند. مدارس در ایتالیا، پرتغال، نیویورک و کالیفرنیا هم تا سپتامبر تعطیل خواهند ماند.

تعطیلی طولانی‌مدت مدارس در دوران قرنطینه، می‌تواند به کاهش نمرات دانش‌آموزان منجر شود
صرف‌نظر از دشواری محاسبات برای بازگشایی مدارس، به‌نظر می‌رسد علائم کووید ۱۹ در کودکان کاهش نمونه سوال پایه چهارم یافته است؛ اما هنوز شواهد قطعی درباره‌ی نقش مدارس در گسترش ویروس بین خانوارها وجود ندارد. هرگونه بازگشایی باید در جهت کاهش ریسک جامعه در مقیاس بزرگ و آموزش کودکان و اقتصاد باشد؛ زیرا ادامه‌ی تعطیلی مدارس مانع از بازگشت والدین به مشاغل خود می‌شود. حداقل قرنطینه دیدگاه‌ پژوهشگران درباره‌ی نقش مدارس را تغییر داد.  مک‌اینرنی می‌گوید:

بزرگ‌ترین پرسش محاسبه‌ی تأثیر کاهش یادگیری است. دقیقا پاسخ به این پرسش را نمی‌دانیم و ممکن است فعلا هم به آن پی نبریم؛ درنتیجه پرسش فلسفی دیگری مطرح می‌شود: مدارس چقدر می‌توانند در ازای یادگیری کودکان، بهره‌وری اقتصادی بزرگ‌سالان را تضمین کنند؟ اگر کاهش یادگیری تأثیر زیادی نگذارد و کودکان بتوانند از برخی جنبه‌های قرنطینه سود مثل توجه والدین سود ببرند، چه می‌توان گفت؟ مدارس تأثیر کم، اما مهمی بر نتایج کودکان می‌گذارند؛ اما اگر تعطیلی مدارس در بازه‌ی سه تا چهار ماهه تأثیر چندانی نگذارد، چطور؟

 تأثیرات دنیاگیری کرونا هرچه باشد، در میان کل جامعه مشترک هستند؛ اما بدترین آثار بیماری به گروه معدودی محدود خواهند بود. برای مثال، در زمان نوشته‌شدن این مقاله حداقل ۳۴۷ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها افراد مسن و بزرگ‌سال و حتی معلمان بوده‌اند. جوی اوسوفسکی، روان‌پزشک و متخصص کودکان در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لویزییانا، اعتقاد دارد:

ازنظر کاهش عملکرد و افسردگی و میزان درک، تأثیر دنیاگیری روی کودکان متفاوت است. پس از طوفان کاترینا، شاهد مشکلات متعددی مثل گزارش‌های افسردگی و علائم اضطراب و علائم استرس پس از شوک بودیم؛ به‌ویژه در کودکان پیش‌دبستانی بی‌نظمی در رفتار و عادت‌ها رخ داد و آن‌ها نمی‌خواستند از والدین خود جدا شوند.

پسرفت و ضعف در عملکرد یکی از نشانه‌های نبود سلامتنمونه سوال پایه پنجم روحی در کودکان است. گیبز می‌گوید:

ممکن است در کودکان خردسال، رفتارهایی مثل شب‌ادراری یا مشکلات مشابه دیده شود. لکنت یا تأخیر در گفتار و خواب نامناسب از علائم دیگری هستند که مدیریتشان دشوار است. این رفتارها متنوع، اما در واکنش به موقعیتی غیرعادی و ناهنجار چنین رفتارهایی طبیعی است.

بیشترین بار روی دوش کودکان بی‌سرپرست یا والدین آسیب‌پذیر مثل کارکنان بیمارستان یا خط مقدم مبارزه با ویروس قرار دارد؛ اما فاجعه‌ها می‌توانند آثار مخرب‌تری هم به‌دنبال داشته باشند. یکی از این آثار، بیکاری میلیون‌ها سرپرست خانوار است. گیبز معتقد است: «تغییر درآمد و تغییر اشتغال و از‌بین‌رفتن روابط تمام این‌‌ها پس از فاجعه یا حتی در آغاز فاجعه، روی سلامت روحی افراد تأثیر می‌گذارند». به‌نقل از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد، دنیاگیری کرونا می‌تواند اضطراب میان کودکان را افزایش دهد. یکی از حوزه‌های پژوهش گیبز و همکاران او انعطاف کودکان است. او می‌گوید:

انعطاف به‌معنی ظرفیت تطبیق با اختلال‌های عمده است؛ اما نباید آن را به‌صورت فردی ارزیابی کنیم؛ زیرا معناداری خود را از دست می‌دهد. ما همه رفتارهای مشخصی داریم که امکان تطبیق را برایمان فراهم می‌کند؛ نمونه سوال اما این رفتارها به منابع موثق و پشتیبانی اجتماعی هم وابسته هستند. درنتیجه در بحث انعطاف کودکان، باید تلاش کنیم به این پرسش پاسخ دهیم: چگونه می‌توانیم محیطی برای رشد کودکان در شرایط سخت ایجاد کنیم؟

گیبز و پژوهشگران دیگر با بررسی فجایع قبلی شرایط مشخصی را شناسایی کردند که به‌نظر می‌رسید برای کمک به سازگاری کودکان مفید باشند. گیبز می‌گوید: «هدف اصلی ایجاد احساس امنیت، امید، آرامش و ارتباط است».

 

زومیت

  • سرزمین تیزهوش ها
  • ۰
  • ۰

لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران
لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :   همواره از سوالات بسیاری از واجدین شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی بوده است که طی تماس با مشاوران تحصیلی مشاور گروپ مطرح نموده اند و نگرانی دانش آموزان و به خصوص اولیای داوطلبان که کدام مدرسه نمونه دولتی را می توانم انتخاب کنم؟چه معیارهایی را در انتخاب مدرسه نمونه دولتی در نظر بگیریم؟نمونه سوال پایه دهم که در ادامه مقاله مفصل به این سوالات پاسخ خواهیم داد. لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران /

لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :   برای پذیرش دانش‌ آموزان در مدارس نمونه دولتی، امتحان ورودی جامعی برگزار می شود.
دانش‌ آموزانی که بیشتر تلاش کرده‌ اند و با برنامه درس خوانده‌ اند و از همه مهم‌ تر برای این آزمون خود را ثبت‌ نام کرده‌ اند، قبول می‌ شوند.
می‌ توانند در مدارس تیزهوشان که در شهرشان هستند در زمان مشخص، مراجعه و کارهای ثبت‌ نام خود را انجام دهند. لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران /

رتبه بندی مدارس نمونهنمونه سوال پایه نهم دولتی تهران
لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :  یکی از دغدغه های والدین انتخاب نمودن مدرسه با رتبه بندی خوب برای فرزند خود هست اما انتخاب نمودن یک مدرسه خوب باید بر اساس معیارهای رتبه بندی مدارس نمونه دولتی باشد زیرا شاهدیم معمولا والدین با پرس و جو از کسانی که در مدرسه مورد نظر درس خوانده اند و بدون در نظر گرفتن بسیاری از شاخص های رتبه بندی مدارس دولتی اقدام به انتخاب مدرسه مورد نظر خواهند کرد. لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران /

لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران
لیست مدارس نمونه دولتی تهران  به تفکیک منطقه کدام است؟(در ادامه مقاله به صورت جدول)

رتبه بندی مدارس نمونه دولتی تهران چگونه است؟(معیارهای سنجش مدارس نمونه دولتی)

بهترین مدرسه نمونه دولتی تهران چهنمونه سوال پایه هشتم مدرسه ای است؟(فرهنگ، فرزانگان و…)

آدرس، شماره تلفن و لیست مدارس نمونه دولتی تهران چیست؟(به تفکیک جنسیت)

لیست مدارس تیزهوشان تهران و لیست مدارس شاهد تهران ؟

و…

معیارهای رتبه بندی مدارس نمونه دولتی
لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :  باید توجه نمود که نه تنها برای رتبه بندی مدارس نمونه دولتی تهران و دیگر مدارس دولتی سراسر کشور بلکه رتبه بندی هر موضوع دیگری نیاز به معیارهای مخصوص هست که از معیار های رتبه بندی مدارس دولتی می توان به :

کیفیت آموزشی
کادر آموزشی
فضای مدرسه
امکانات سخت افزاری

و… اشاره نمود که حساسیت انتخاب مدارس برتر نمونه دولتی نیاز به امر مشاور و کارشناس را دوچندان خواهد نمود، لذا توصیه می کنیم که ثبت نام مدارس نمونه دولتی خود را از طریق مشاوران تیم

مشاور گروپ انجام دهید با شماره گیرینمونه سوال پایه هفتم 9099071614 از تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر کشور.

مدارس نمونه دولتی برتر تهران 
لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :   آموزش و پرورش جهت برآورد کیفیت مدارس نمونه دولتی با طرح پرسشنامه و تکمیل آن توسط دانش آموزان و اولیای آنها سعی در رتبه بندی مدارس نمونه دولتی و انتخاب برترین مدارس نمونه دولتی تهران نمود جهت ایجاد رقابت در میان مدارس و بالابردن کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس که سوالات موضوعات زیر را شامل می شود:

سطح آموزشی مدارس(علمی، فوق برنامه و…)
سطح فعالیت های اجتماعی و شناختی (الگوسازی، هنر، ورزشی و…)
امکانت سخت افزاری و شرایط فیزیکی مدرسه (امکانات آموزشی، تناسب تعداد دانش آموز و فضا و…)
نحوه برخود کادر آموزشی و تربیتی مدرسه
شرایط جانبی مدارس(سرویس، نهار و…)

و…

که از برترین مدارس دولتی تهران می توان به مدارس : فرهنگ، فرزانگان، معرفی مدارس اسوه، امام صادق (ع)، علامه حلی و… اشاره نمود و برای اطلاع از لیست بهترین مدارس دولتی تهران می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با شماره 9099071614 با مشاوران تحصیلی مشاور گروپ تماس بگیرید… لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران

لیست مدارس نمونه دولتی تهران
لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران :  در این قسمت لیست مدارس نمونه دولتی تهران را به تفکیک منطقه و جنسیت ارائه نموده ایم، باید توجه داشته باشید که مدارس نمونه دولتی در کنار مدارس شاهد و مدارس سمپاد جز مدارس خاص محسوب می شوند و پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی بر اساس شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از طریق سامانه ثبت نام هراستان و کسب نمره قبولی می باشد. لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران/

لیست مدارس نمونه دولتی تهران را در جداول زیر ارائه داده ایم:

جدول شماره یک : لیست مدارس نمونه دولتی پسرانه متوسطهنمونه سوال پایه ششم دوم تهران-دبیرستان های نظری
جدو.ل شماره دو : لیست مدارس نمونه دولتی پسرانه متوسطه دوم تهران- هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش
جدول شماره سه : لیست مدارس نمونه دولتی دخترانه متوسطه دوم تهران-دبیرستان های نظری
جدول شماره چهار : لیست مدارس نمونه دولتی دخترانه متوسطه دوم تهران- هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

لیست مدارس نمونه دولتی پسرانه تهران
لیست مدارس نمونه دولتی پسرانه متوسطه دوم تهران برای دبیرستان نظری و هنرستان به تفکیک منطقه را در جداول زیر ارائه نموده ایم:

 

مشاور گروپ

  • سرزمین تیزهوش ها