سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

۱۰ کتاب فوق العاده دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید یک فرد نتواند به صرف خواندن چند کتاب و دیدن چند ویدئو آموزشی در یوتوب، یک کارشناس مارکتینگ تاثیرگذار شود، اما گذراندن یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ تخصصی و در کنار آن استفاده از منابع مکمل دید شما را برای ادامه مسیر بازاریابی گسترش خواهد داد.

اولین قدم دیجیتال مارکتینگ را با ما بردارید

در ادامه این مقاله من قصد دارم 10 مورد از مهم ترین کتاب های حوزه بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را که تمام کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ، دانشجویان مدیریت کسب و کار و علاقه مندان به این حوزه باید مطالعه کنند، خدمت شما معرفی کنم.
این لیست شامل تحقیقات و مطالعات من در حوزه بازاریابی دیجیتال در2 سال اخیر بوده است پس می توانید به آن اطمینان کنید.

 

1)    مدیریت بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب شماره یک تمامی لیست های معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ قطعا کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر، یکی از بزرگترین اندیشمندان  بازاریابی در جهان است. این کتاب مقدمه با شکوهی برای آشنایی و ورود شما با دنیای بازاریابی است، برای همین هم هست که از این کتاب جز 50 کتاب برتر حوزه تجارت یاد می شود.

ویرایش 15 کتاب جدیدترین نسخه آن محسوب شده و به عنوان کتاب مرجع در بسیاری از بیزینس اسکول‌های برجسته دنیا معرفی می شود. انتشارات مختلفی تا امروز این کتاب را به فارسی ترجمه کرده اند اما من خودم ترجمه انتشارات نص را ترجیح می‌دهم.

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

2)    طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک: آلن دیب
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از کتاب های ضروری است که شما می‌بایست در مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال، حتما مطالعه کنید. گرچه این کتاب به طور مشخص به بازاریابی در دنیای دیجیتال نمی‌پردازد اما یک چهارچوب استاندارد نسبت به زوایای طرح بازاریابی، ایجاد می‌کند و در سه مرحله، یک سند پویا از طرح پیشرفت کسب و کار را برای شما ترسیم می‌کند. انتشارات آریانا قلم این کتاب را به خوبی ترجمه کرده است.

 

 

 

3)    دیجیتال مارکتینگ برای احمق ها : رایان دیس
سری کتاب های for dummies یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری مفاهیم اولیه و کاربردی است. در حوزه بازاریابی نیز کتاب بازاریابی دیجیتال که انتشارات آوند دانش و همچنین دامیز آن را به فارسی ترجمه کرده اند می تواند مرجع بسیار خوبی برای آموزش اصولی بازاریابی دیجیتال باشد.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

4)    نسل چهارم بازاریابی: فیلیپ کاتلر
کتاب دیگری که مجدد توسط استاد مسلم بازاریابی، فیلیپ کاتلر، به رشته تحریر درآمده است، کتاب نسل چهارم بازاریابی است. این کتاب به موضوعاتی چون تولیدمحتوا، بازاریابی محتوایی، ارتباط و مدیریت مشتریان می پردازد.
این کتاب علاوه برتاکید بر اهمیت تغییر بازارهای کنونی و تحول بازارهای سنتی به بازاریابی دیجیتال، الزاماتی را بیان می‌کند تا چشم شما را به روندها و ترندهای پیش رو باز کند.
مطالعه این کتاب نیز که انتشارات آریانا قلم به خوبی آن را ترجمه کرده، به همه شما توصیه می‌شود.

 

5)    تحول دیجیتال: جورج وسترمن
کتاب تحول دیجیتال جورج وسترمن، یکی از بهترین کتب برای مطالعه مدیران  در عرصه کسب و کار است. این کتاب در اصل بر پایه مصاحبه با مدیران ارشد جمع آوری شده و حاوی نقشه راهی مشخص برای مدیران حوزه دیجیتال مارکتینگ است. انتشارات گوناگونی مثل نشر نص، این کتاب را ترجمه و راهی بازار کرده اند.

 

 

6)    مدیریت مالی و بازاریابی : سعید عربی زنجانی
 یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی درون شرکت ها باید تحت نظر قرار گیرد. توزیع مناسب بودجه به کانال های مختلف بازاریابی و بازگشت سرمایه می باشد. این کتاب با معرفی و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردها در مدیریت مالی و بازاریابی در سه بخش اهداف و ضرورت های واحد مالی را به خوبی تشریح و بررسی می کند. این کتاب نیز توسط انتشارات میدیا روانه بازار شده است.

 

دوره دیجیتال مارکتینگ

7)    صراحت تمام عیار : کیم اسکات
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی معمولا وجود دارد. حضور اعضای مختلف با موقعیت های شغلی و وظایف مختلف است. ذات بازاریابی همین است. مجموعه ای از زیربخش ها و وظایف گوناگون که توسط مدیریت و برنامه ریزی واحد کنترل می‌شود.

شما چه به عنوان مدیر بازاریابی چه یک عضو تاثیرگذار در تیم باید اصول مدیریت تیم و همکاران خود را بیاموزید. این مورد که از موضوعات مهم مدیریت منابع انسانی است فارغ از بخشی که در آن فعالیت می کنید باید مورد توجه قرار گیرد. کتاب صراحت تمام عیار یکی از بهترین کتاب هایی‌ ست که در این حوزه من مطالعه کرده ام با ترجمه ای روان از انتشارات آریاناقلم.

8)    راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه: موسسه مدیریت پروژه
مدیریت صحیح پروژه از زمان ایده پردازی، استراتژی تا اجرا، بازبینی و تحلیل موضوعی بسیار مهم است که تمام مدیران به خصوص مدیران مارکتینگ باید به خوبی از پس آن بر بیایند چرا که معمولا این تیم ها بودجه ای بالاتر از سایر بخش ها را به خود تخصیص می‌دهند.

این کتاب به عنوان یکی از مهم ترین مراجع آموزش شیوه کارآمد مدیریت پروژه به شمار می‌آید و آن را تبدیل به یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز مدیران کرده است. این کتاب نیز توسط انتشارات آریاناقلم ترجمه شده است و ترجمه بسیار خوبی نیز دارد.

 

 

9)    بازاریابی در شبکه های اجتماعی: مایکل سولومون
به طور حتم  شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی با نگاهی کلان و رویکردی نوین به بازاریابی الکترونیکی پیشرفته می‌پردازد و در 3 بخش کلی: مبانی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، قلمروهای شبکه های اجتماعی، مدیریت و اندازه گیری داده‌های شبکه های اجتماعی، به شکلی کاملا علمی و ساختارمند به شما توانایی استفاده موثر از این کانال بازاریابی پرمخاطب و رقابتی را خواهد داد. این کتاب توسط نشر علم منتشر شده است.

hubspot

10)      کتاب استراتژی بازاریابی: اورویل واکر
همانطور که استراتژی به صورت ذاتی کلمه سختی است اما اهمیت آن فراتر از آن‌ چیزی است که ما مدیران می‌پنداریم!

در بازار رقابتی امروز نگاه استراتژیک می‌تواند به شکل قابل توجهی کسب و کار شما را متمایز کند. کتاب استراتژی بازاریابی واکر از کلیه تحقیقات اصیل پژوهشگران، تجربیات مفید کارآفرینان، برنامه های موفق مدیران و طرح های موثر مشاوران  موسسات صنعتی و خدماتی بهره گرفته تا بتواند الگویی جامع و کاربردی از مدیریت استراتژیک بازاریابی و استراتژی های بازاریابی برای مشارکت در دنیای واقعی فراهم آورد. این کتاب توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ شده است.

 

جمع بندی
شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی و همچنین شناخت حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ با قواعد مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، تدوین استراتژی و اجرا و سنجش کمپین های مختلف به خوبی آشنا باشید و از ابزارها و کانال های بازاریابی پیش روی خود به شکل بهینه استفاده کنید.

10 کتابی که در این مقاله خدمت شما معرفی شدند قطعا نمی توانند شما را به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کنند اما می‌توانند در کنار گذراندن دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ یا مدیریت کسب و کار شما را از تعداد بسیار زیادی از مدیران اجرایی جدا سازد. امید است مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

منبع: خبربان

  • ۰۰/۰۷/۲۹
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی