سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

۱۰ نکته انتخاب هنرستان خوب

مهم‌ترین دغدغه‌ی والدینی که فرزندشان در پایه نهم تحصیل کرده است، انتخاب رشته‌ی مناسب است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تیزلند، پس از انتخاب رشته، مهم‌ترین دغدغه انتخاب بهترین مدرسه برای دانش آموزان رشته‌های نظری و بهترین هنرستان برای دانش آموزانی است که قصد دارند در یکی از رشته‌های هنرستان به تحصیل بپردازند. در این مقاله تلاش شده تا به سطح دغدغه‌مندی والدین در مورد ویژگی‌های بهترین هنرستان و به خصوص بهترین هنرستان های تهران  و انتخاب یک هنرستان خوب  پاسخ دهیم تا والدین و دانش‌آموزان بدانند بهترین هنرستان چه در تهران و چه در شهرستان‌ها باید واجد چه شرایطی باشد. 

انتخاب بهترین هنرستان‌های شهرستان ساده‌تر از انتخاب بهترین هنرستان های تهران است.

نکته اول : استفاده از رزومه فارغ التحصیلان هنرستان مورد نظر

 یکی از راه‌های شناخت هنرستان خوب، استفاده از رزومه دانش‌آموزانی است که در گذشته درآن هنرستان تحصیل کرده‌اند. استفاده از رزومه دانش‌آموزان می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا خروجی هنرستان مورد نظر را از نظر موفقیت دانش آموزانی که در آن درس خوانده‌اند، بررسی کنید. میزان موفقیت در کنکور و انتخاب مشاغل  مهم و ... ازمواردی هستند که طریق بررسی رزومه می‌توانید به دست آورید.

نکته دوم: معلمین و کادر آموزشی

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هنرستان خوب و حتی بهترین هنرستان‌ها چه بهترین هنرستان های تهران چه بهترین هنرستان‌های شهرستان‌ها،  وجود بهترین معلمان در آن است. معلمانی که بار علمی بالایی دارند و همچنین استفاده از ابزارهای کمک آموزشی را به بهترین نحو ممکن می‌توانند به دانش آموزان یاد دهند، بسیار ارزشمند هستند. همچنین این‌که معلمان بتوانند از امکانات هوشمند برای ارتقا سطح علمی دانش آموزان استفاده کنند نیز، می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب بهترین هنرستان تهران باشد. برای این کار حتما در مورد معلمان و کادر آموزشی مدرسه تحقیق کنید.

نکته سوم: امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی

چیزی که کاملا مشخص است این است که اعتبار یک هنرستان به میزان کارگاه‌ها و امکانات آموزشی آن است که معمولا شهریه مطابق با امکانات آن از دانش آموزان گرفته می‌شود. دانش آموزانی که بتوانند در بهترین کارگاه‌ها با بهترین معلمان کارهای علمی را بیاموزند به راحتی می‌توانند در آینده شغل مناسب رشته خود را بیابند و متناسب با آن درآمد داشته باشند و حتی به یکی از بهترین‌های حرفه خودشان تبدیل شوند. قبل از انتخاب هنرستان حتما از نو بودن، استاندارد بودن و مدرن بودن تجهیزات کارگاهی هنرستان مورد نظر مطمئن شوید. آموزش و پرورش

نکته چهارم :  عوامل اجرایی و مدیر هنرستان

مدیر هنرستان و عوامل اجرایی آن یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب کادر آموزشی، نظم و ترتیب برنامه های کلاسی، کیفیت آموزش و حتی تجهیز هنرستان به کارگاه‌های مدرن هستند. پس یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین هنرستان، شناخت مدیر مدرسه و عوامل اجرایی آن است که باید قبل از انتخاب هنرستان در موردش تحقیق کنید.

نکته پنجم: میزان شهریه

میزان شهریه یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب هنرستان است. میزان شهریه اگر متناسب با امکانات آموزشی هنرستان باشد، بسیار عالی است؛ اما اگر هنرستانی شهریه بالا اما آموزش ضعیف داشته باشد، نمی‌تواند در رده بهترین هنرستان چه بهترین هنرستان دخترانه و چه بهترین هنرستان پسرانه قرار بگیرد. نکته مهم در مورد شهریه هنرستان‌ها این است که بدانید هرچه هنرستانی شهریه بالاتری داشته باشد؛ لزوما بهترین هنرستان نیست و این موضوع هم برای هنرستان‌های شهرستان و هم هنرستان‌های تهران صدق می‌کند.

نکته ششم: امکانات هوشمند

با پیشرفت علم و فناوری نیاز به امکانات هوشمند یکی از مهم‌ترین نیازهای هر مدرسه و هنرستانی است. هنرستانی که مجهز به ویدیوپروژکتور، اینترنت باسرعت بالا، کامپیوترهای مجهز و... باشد می‌تواند در زمره یک هنرستان خوب قرار بگیرد؛ زیرا چنین امکاناتی می‌تواند در امر کیفیت آموزش بسیار تاثیرگذار باشد. پادا

نکته هفتم: امکانات ورزشی و فرهنگی

هنرستانی که غیر از مسائل درسی بتواند شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم کند تا بتوانند محیط راحت و فرح بخشی را تجربه کنند، می‌تواند یکی از بهترین هنرستان‌ها  باشد. تجهیزات ورزشی مناسب و امکانات ورزشی مفرح، داشتن اردوهای تفریحی و فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و... می‌تواند یکی از گزینه‌های یک هنرستان خوب باشد.

نکته هشتم: هنرستان‌هایی که رشته‌های زیادی را تحت پوشش قرار دهند

هنرستانی که رشته‌های بیشتری را پوشش دهد می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم را برای یک هنرستان خوب دارا باشد. گرچه تمرکز یک هنرستان روی دو یا چند رشته می‌تواند باعث شود در آن رشته کیفیت آموزشی بهتری ارائه شود، پس حتما این موارد را در مورد هنرستان انتخابی خود بررسی کنید.

نکته نهم :  امکانات رفاهی

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بهترین هنرستان و یک هنرستان خوب، عوامل رفاهی هنرستان است. هنرستانی که تجهیزات کامل سرمایشی و گرمایشی را دارا باشد، نظافت کلاس‎ها در آن رعایت شود،  همچنین تعداد دانش آموزان در هر کلاس  بیش از اندازه نباشد، ساختمان هنرستان قدیمی و فرسوده نباشد و از لحاظ ایمنی کاملا تجهیز شده باشد؛ می‌تواند در زمره یک هنرستان خوب قرار بگیرد.

نکته دهم: مسافت از محل زندگی

از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین هنرستان دخترانه و یا بهترین هنرستان پسرانه می‌تواند مسافت هنرستان از محل زندگی باشد. هنرستانی که فاصله بسیار زیادی از محل زندگی دارد شاید چندان مناسب دانش آموز از لحاظ گذراندن زمان زیاد در مسیر هنرستان و خستگی بعد از آن نباشد. مگر این‌که هنرستان به قدری خوب باشد که دانش آموز ترجیح دهد بعد مسافت را نادیده بگیرد.
 با توجه به نکات گفته شده می‌توان فهمید در نظرگیری عوامل مختلف یک هنرستان را به بهترین هنرستان تبدیل می‌کند و تجمیع نسبی نکات بالا می‌تواند یکی از راه‌های شناخت یک هنرستان  خوب باشد.

منبع: ایسنا

  • ۰۰/۰۶/۲۲
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی