سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

چالش‌های انتخاب هنرستان
دوره هنرستان می تواند فرصت بسیار مناسبی برای نوجوانانی باشد که قصد دارند با آموختن مهارت های علمی و عملی توانایی های خود را ارتقا دهند و از فرصت های موجود در بازار کار استفاده کرده و در مدت زمان کوتاهی بتوانند برای خود شغل مناسبی دست و پا کرده و از استقلال مالی بهره مند شوند.

چالش‌های انتخاب هنرستان

رشته های هنرستانی بر خلاف رشته های دبیرستانی مانند ریاضی و تجربی، که اغلب فاقد کارگاه و فعالیت های عملی هستند و برای حصول نتیجه و دست یابی به شغل مناسب، اخذ مدارک بالاتر اغلب لازم است، فارغ التحصیلان هنرستانی این فرصت را دارند که زودتر جذب بازار کار شده و بتوانند ضمن کسب تجربه و درآمد مدارج تحصیلی خود را نیز ارتقا دهند.

با توجه به مزایایی که هنرستان دارد، امروزه شمار زیادی از دانش آموزان  و والدین نیز به دنبال بهترین هنرستان هستند. شناسایی بهترین هنرستان های پسرانه و یا بهترین هنرستان های دخترانه تبدیل به یک دغدغه مهم شده است. اگر شما نیز به دنبال شناسایی بهترین هنرستان های تهران هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید تا ضمن معرفی و آشنایی با انواع هنرستان با ویژگی های بهترین هنرستان تهران نیز آشنا شوید.

چرا باید به دنبال بهترین هنرستان ­ها باشید؟

اگرچه تلاش و کوشش نقش غیر قابل انکاری در پیشرفت هر فردی ایفا می­کند اما بدون آموزش و امکانات آموزشی مناسب شانس موفقیت بسیار کمتر خواهد بود. انتخاب بهترین هنرستان به شما این امکان را می دهد تا با بهره مندی از بهترین امکانات کارگاهی و آموزشی مسیر روشنی از آینده شغلی و تحصیلی خود را ترسیم کنید. دانش آموزان سه سال از بهترین ایام جوانی و زندگی خود را در هنرستان سپری می کنند، بنابراین منطقی به نظر می رسد که دانش آموز و والدین به دنبال بهترین هنرستان های تهران باشند. هنرستان های متعددی وجود دارد ولی آیا همه آن ها برای دانش آموزان مناسب هستند؟ در صورتی که با انتخابی اشتباه هنرستان نامناسبی را برای خود و یا فرزندتان انتخاب کنید می تواند اثرات سوئی بر آینده شغلی آنان داشته باشد. عمر، جوانی و زمان بسیار با ارزش است و فرصت ها تکرار نمی شوند. بنابراین کاملاً منطقی است که انتخاب هنرستان خوب را یک مساله مهم در نظر بگیرید و با جدیت به دنبال بهترین هنرستان ها باشید.

مزایای تحصیل در بهترین هنرستان ­ها چیست؟

در صورتی که انتخاب درستی انجام دهید و بتوانید در بهترین هنرستان­ پسرانه و یا بهترین هنرستان دخترانه تحصیل کنید، می توانید از مزایای هنرستان به خوبی بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم برخی از مهم ترین مزیت های تحصیل در بهترین هنرستان ها آشنا شویم.

فارغ التحصیلان هنرستان های بهتر شانس اشتغال بالاتری دارند

هنرستان های برتر با توجه به امکانات آموزشی خود، دانش آموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کند. تحصیل در هنرستان های برتر این امکان را فراهم می کند که دانش آموزان با کارفرمایان صنعتی نیز آشنا شده و زمینه های شغلی خود را بهتر درک کنند و آموز­ش های لازم را نیز به خوبی دریافت کنند. زمانی که دانش آموزان از هنرستان فارغ­ التحصیل می شوند دانش آموزانی که در بهترین هنرستان های دخترانه و یا بهترین هنرستان های پسرانه تحصیل کرده اند شانس بیشتری برای یافتن شغل در مقایسه با فارغ التحصیلان سایر آموزشگاه ها و یا هنرستان ها دارند. این امر به لطف رویکرد صحیح و مناسبی است که در این هنرستان ها اتخاذ می شود. با توجه به این که این دانش آموزان از امکانات آموزشی و کارگاهی بالاتری برخوردار بوده اند شانس موفقیت بیشتری در بازار کار خواهند داشت. پادا

فارغ التحصیلان توانایی ادامه تحصیل بالاتری دارند

یک هنرستان خوب علاوه بر داشتن امکانات مناسب برای برگزاری کلاس های عملی باید از معلمان خوبی نیز بهره ببرد. این دبیران و معلمان ضمن تسلط بر روی مباحث عملی و تئوری دانش آموزان را به خوبی راهنمایی می کنند. به همین دلیل عمده فارغ التحصیلان بهترین هنرستان ها این شانس را دارند که با توجه به تسلطی که بر روی مباحث تئوری پیدا کرده اند، در صورت تمایل مدارج بالاتر علمی را نیز دنبال نمی نمایند.

کلاس هایی خلوت با تعداد نفرات کم

در بهترین هنرستان­ ها کلاس ها تئوری و عملی با تعداد نفرات کمتری تشکیل می شود. این کلاس های خلوت تر به معلمان و دبیران این اجازه را می دهد تا تسلط بیشتری بر روی دانش آموزان داشته و آموزش های لازمه را به خوبی به هریک از دانش آموزان منتقل نمایند. علاوه بر این در این کلاس های خلوت تر، عموماً روابط دوستانه تر و پایدارتری بین دانش آموزان شکل می گیرد. این روابط می تواند به بهبود کار گروهی نفرات با یکدیگر کمک حائز اهمیتی داشته باشد.

بهره مندی از راهنمایی مشاورین با تجربه و خبره

یکی از مزایایی که باید در بهترین هنرستان ها به دنبال آن باشید، وجود مشاور و یا مشاورینی است که دانش آموزان را به بهترین شکل راهنمایی کند. رشته های متعددی در بهترین هنرستان های پسرانه و یا بهترین هنرستان های دخترانه وجود دارد. یک مشاوره خوب باید با ارزیابی ویژگی های فردی و شخصیتی هر فرد و همچنین آگاهی از شرایط بازار کار، دانش آموزان را در زمینه انتخاب رشته تحصیلی و سایر موارد، به خوبی راهنمایی کنند.

یک هنرستان خوب باید چه ویژگی های داشته باشد؟

اکنون که با مزایای تحصیل در بهترین هنرستان ها آشنا شدیم، پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست. هنرستان خوب باید به نحوی باشید که دانش آموزان را از کلیه مزایای تحصیل در یک هنرستان برتر که در قسمت قبل به آن به طور مفصل اشاره شد، بهره مند کند. خواه این که در بهترین هنرستان های پسرانه و یا بهترین هنرستان های دخترانه قصد ادامه تحصیل داشته باشید باید به دنبال هنرستانی باشید که در وهله اول از فضا و امکانات آموزشی مناسب و همچنین کارگاه های مجهزی بر خوردار باشند. هنرستان های برتر باید دارای اساتیدی باشند که علاوه بر تسط به مباحث تئوری، مهارت های عملی زیادی هم داشته باشند و این مهارت ها را با صبوری و حوصله به دانش آموزان منتقل کنند. در انتخاب بهترین هنرستان ها دقت داشته باشید که هنرستان هایی را انتخاب کنید که ارتباطات و تعاملات بیشتری با بخش ها و واحد های صنعتی داشته باشند. این نکته می تواند به دانش آموزان در رشد مهارت ها و همچنین یافتن شغل مناسب، کمک بسیار زیادی بکند. آموزش و پرورش

سخن پایانی

انتخاب بهترین هنرستان­ یک دغدغه معقول و به حقی است که امروزه در اکثر دانش آموزان وجود داد. باید با آشنایی و آگاهی از ویژگی های بهترین هنرستان، هنرستان های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بعد از ارزیابی آن ها مبادرت به انتخاب بهترین گزینه نمایید.

منبع: عصرایران

  • ۰۰/۰۶/۱۷
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی