سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

هنرستان هنرهای زیبا در شهرکرد راه‌اندازی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در شهرکرد خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این هنرستان، پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه است.

هنرستان هنرهای زیبا در شهرکرد راه‌اندازی شد
سید فیروز عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد از راه‌اندازی هنرستان هنر‌های زیبا در استان خبر داد و گفت: این مهم گامی بلند در راستای تحقق توسعه آموزش هنر است که خلاء ناشی از نبود رشته‌های هنری برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند به هنر را برطرف می‌کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این هنرستان در 2 رشته هنری شامل سینما و هنرهای نمایشی فعالیت خود را از مهرماه سال 1400 آغاز می‌کند، افزود: هدف از راه‌اندازی بهترین هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در استان، پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه بوده است.

وی اظهار داشت: تاسیس هنرستان هنرهای زیبا، در راستای سند بنیادین آموزش و پرورش و چشم‌انداز فرهنگی کشور است و هدف از تاسیس  این هنرستان، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کار آمد و نخبه در سراسر کشور می‌باشد.

عسگری خاطرنشان کرد: ما در بخش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با خلاء رشته‌های هنری مواجه بودیم و دانش‌آموز علاقه‌مند به رشته‌های هنری، مجبور بود که رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تجربی، انسانی و ریاضی که در استان وجود داشت را انتخاب کند اما امروز این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم رشته‌های هنری را هم انتخاب کنند که به طور قطع فرصت انتخاب بیشتری برای دانش‌آموزان ایجاد شده و علاقه‌مندان به رشته‌های هنری می‌توانند در این رشته‌ها در بهترین هنرستان ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند می‌توانند پس از اتمام دورۀ اول متوسطه، برای ثبت‌نام در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به هنرستان هنرهای زیبا یا آموزش و پرورش ناحیه2 شهرستان شهرکرد مراجعه نمایند.

منبع:تسنیم

  • ۰۰/۰۶/۰۳
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی