سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند به نقل از خبرگزاری فارس، کامبیز آقایی مدیر اولین نیشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی در ارتباط با برگزاری اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازمای و سرگرمی و نقش اسباب بازی در رشد فکری کودکان، اظهار کرد: بازی برای کودکان امری طبیعی است و در یادگیری، رشد کودکان و تکامل هویت کودک نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: بازی انواع مختلف دارد و در محیط‌های متنوع در فضاهای بسته و باز انجام می شود؛ می‌تواند یک یا چند نفر را در برگیرد و فعال یا منفعل باشد همچنین برای افرادی که در این فعالیت مشارکت می‌کنند، مفهوم و ارزشی خاص داشته باشد.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی با اشاره به اینکه بازی می‌تواند شامل تفکر همراه با لذت و رضایت باشد، ادامه داد: بازی کردن، فرصت‌هایی را برای کودکان فراهم می‌کند که در حین کشف کردن، خلق کردن و به‌کارگیری قدرت تخیل، می‌تواند با آموزش همراه باشد همچنین شرایط و محیطی حمایت کننده را برای کودکان فراهم می‌کند.

وی گفت: بازی شرایطی فراهم می‌کند که کودکان می‌توانند سوالات خود را بپرسند، مشکلات را حل کنند و تفکر انتقادی را به‌کار بگیرند؛ همچنین بازی می‌تواند نحوه تفکر کودکان را توسعه دهد و اشتیاق کودک را برای دانستن و یادگیری افزایش دهد.

آقایی عنوان کرد: اسباب بازی فکری و آموزشی یکی از بهترین لوازم برای کودکان است؛ اسباب بازی‌هایی که تفکر کودکان را درگیر کند؛ مهارت‌های فیزیکی حرکتی کودکان را بهبود دهد و مهارت حل مسئله و کارگروهی کودکان را تقویت کند، بسیار مفید است.

وی عنوان کرد: اسباب‌بازی به کودکان فرصت حرف زدن، سوال کردن، فراگیری و تمرین لغات و زبان، خواندن و نوشتن، شمارش و مهارت‌های اجتماعی را می‌دهد؛ از این طریق، کودکان یاد می‌گیرند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ همچنین کودکان تعاملات اجتماعی و کارگروهی را با بازی فرا می‌گیرند.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی از ارائه اسباب بازی‌ها و محصولات سرگرمیمتناسب با فرهنگ و هویت ایرانی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اسباب بازی‌ها و محصولات سرگرمی با مخاطبین کودک و بزرگسال در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای تولیدی و خدماتی خود را به معرض نمایش فعالان و علاقمندان خواهند گذاشت.

وی اظهار کرد: نقش و گستره غیر قابل انکار اسباب بازی و سرگرمی، جایگاه ارزنده آن در فرهنگ، آموزش و اقتصاد همچنین موقعیت زمانی موجود، لزوم توجه به بـازارسازی، بازاریابی و برندسازی لازم را برای هر چه فراگیر کردن این صنعت صد چندان کرده است و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه‌ با حضور صاحبان امر، مخاطبین، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این بخش‌ها، جلوه‌های رقابت وتوسعه به این صنعت را بارزتر می‌کند.

آقایی یادآور شد: این نمایشگاه به عنوان ویترین تمام عیار و آینه‌ خوش نمای موفقیت‌های بزرگ صنعت اسباب بازی و سرگرمی تلاش خواهد کرد تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی در این صنعت را در بالاترین سطح به مخاطبین معرفی کند.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی گفت: انتخاب آگاهانه و بهینه اسباب بازی برای کودک و نوجوان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد و در این بین انتخاب اسباب بازی ایرانی و نظارت شده از سوی ارگان‌های متولی که متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی طراحی و تولید می‌شوند، نقش مهمی در رشد فرزندان این سرزمین خواهد داشت.

وی در مورد اهداف اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی ادامه داد: نمایش آخرین دستاوردها، فناوری‌ها و شیوه‌های نوین تولیدی محصولات داخلی، ایجاد فرصت برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده، فرصت شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌ها، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

آقایی اضافه کرد: شناخت شرایط کلی بازار و سلایق مصرف کنندگان، فرهنگسازی انتخاب آگاهانهاسباب بازی و ایجاد فضای فرهنگی و توسعه سرگرمی و اسباب بازی و فراهم آوردن بستر مناسب جهت ارتقای سطح کیفی اسباب بازی‌های تولید داخلی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی، از تاریخ 23 تا 27 مهر 1397 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع درخیابان حجاب تهران، از ساعت 10 صبح تا 20 برگزار می‌شود.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

  • ۹۷/۰۶/۲۷
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی