سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرحله نهایی یازدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا به عنوان بزرگترین لیگ علمی جهان اسلام 20 تا 22 مرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

در این لیگ بیش از 61 هزار دانش‌آموز در قالب 12 هزار تیم 5 نفر شرکت کردند که پس از طی سه مرحله آزمون (مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی)، تعداد 500 نفر از آنها توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

همچنین هر سال تعدادی از دانش‌آموزان از خارج از کشور طی فرایند خاصی در این مسابقات شرکت می‌کنند، که در سال جاری از کشورهای سنگال، انگلیس، بوسنی، افغانستان، تانزانیا، عراق، لبنان، هندوستان، سوریه و... در مسابقات حضور می‌یابند.

در این لیگ، دانش‌آموزان در پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم در بخش‌های ریاضی و تجربی و در پایه دهم در بخش‌های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و کامپیوتر، برنامه‌ریزی و لیگ پژوهشی و در پایه یازدهم در بخش‌های کامپیوتر، برنامه‌ریزی و لیگ پژوهشی شرکت کردند.

  • ۹۷/۰۵/۱۸
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی