سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از معاونت آموزش متوسطه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان، درباره درجه بندی مدارس متوسطه اظهار کرد: در قالب طرح تعالی مدیریت، مدارس را درجه‌بندی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال همه مدارس دوره اول و دوم متوسطه تحت پوشش قرار می‌گیرند گفت: این مدارس بر حسب شاخص‌های برنامه تعالی درجه بندی خواهند شد.

زرافشان در پاسخ به اینکه آیا مدارس درجه بالا از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد یا خیر؟ عنوان کرد: در مدارسی که مجری برنامه تعالی هستند دفترچه‌هایی توزیع کردیم که در آن شاخص ها و ملاک‌های عمل فرآیندهای موجود در مدرسه که شامل 9 فرآیند عمومی اعم از یاددهی- یادگیری، مشارکت اولیاء، نظام اداری مدرسه، عملکرد تحصیلی دانش آموزان و یک فرآیند خاص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است را تعیین و همچنین امتیازات مربوط به هر شاخص را مشخص کردیم.

وی ادامه داد: بر مبنای این شاخص‌ها مدارس مجری طرح باید در ابتدای شروع هر سال تحصیلی تا پایان سال برنامه‌ای را ارائه و اعلام کنند که تا پایان سال بر اساس برنامه موجود قصد دارند به چه شاخص‌هایی دست پیدا کنند. آنها در پایان سال یک خودارزیابی انجام می دهند و ارزیابانی از سوی آموزش وپرورش نیز وضعیت مدرسه را بر اساس برنامه تعالی مورد بررسی قرار داده و امتیازات لازم را اعطا می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهایت مدارس ممتاز از سطح منطقه به استان و از استان به سطح کشوری راه پیدا می‌کنند و مدارس برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

منبع دریافت این مطلب : وزارت آموزش و پرورش


  • ۹۶/۰۴/۲۷
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی