سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

بازدیدکننده عزیز، از یک نظر، بسیاری از ما نکات زیادی را از مدرسه کودکانمان درمورد در معرض شپش سر قرار گرفتن دریافت کرده ایم مراکز کنترل بیماری و پیشگیری (CDC) تخمین می زند که هر ساله بین 6 میلیون و 12 میلیون تعداد از بچه ها در ایالات متحده آلوده می شوند.

اما وقتی چنین چیزی را می شنوید، دقیقا دنبال چه می گردید؟ این یک راهنمایی است.

ظاهر

شپش سر سه فرم دارد: تخم رشک (تخم شپش)، نیمف و بالغ. در اینجا شکل آنها در هر مرحله توضیح داده شده است:

- تخم رشک: آنها بیضی شکل و به اندازه یک گره در نخ هستند. به سختی دیده می شوند، اما اگر ناخنتان را از پوست سر جمجمه به سمت پایین  روی ساقه ی مو بکشید، می توانید آنها را احساس کنید. تخم رشک می تواند خاکستری روشن، قهوهای مایل به زرد، زرد یا سفید باشند. پارادی میرمیرانی، دکتر متخصص پوست هیئت مدیره آکادمی آمریکایی پوست، می گوید: "آنها می توانند درست شبیه به دانه های ماسه باشند، و به راحتی از مو جدا نشوند ". پس از تخم گذاری، پوسته زرد کمرنگی در ساقه ی مو باقی می ماند.

- نیمف: این شپش نابالغ شبیه به بالغ است اما اندازه یک سر سوزن است. آنها در بزرگسالی در حدود یک هفته رشد می کنند.

-بالغ: شپش سر بزرگسالان حدودا اندازه ای شبیه به دانه کنجد با شش پای پنجه ای دارد. آنها رنگ خاکستری مایل به سفید دارند اما سی دی  سی می گوید ممکن است آنها در افراد با موهای تیره، تیره تر باشند.

کجا زندگی می کنند

بازدید کننده گرامی، شپش سر و تخم های آن تقریبا به طور انحصاری در پوست سر، به ویژه پشت گوش ها، بالای سر و در نزدیکی گردن یافت می شوند. آنها گاهی اوقات در مژه و ابرو هم ظاهر می شوند، اما این مورد نادر است. شپش سر با پنجه های قلاب شکل، بعه ساقه ی مو می چسبد. آنها نور را دوست ندارند و سریع هستند، بنابراین ممکن است تخم ها را فقط هنگامی که از نزدیک موی کودکتان را بررسی میکنید، مشاهده و یا احساس کنید.

یک چراغ قوه بردارید و این دانه های کوچک را که در فاصله ای حدود یک چهارم اینچ از پوست سر ، محکم به ساقه ی مو چسبیده اند را ببینید. ممکن است آنها شبیه قطرات کوچک اسپری مو و یا شوره سر باشند. حتی بعد از بیرون آمدن از تخم، وقتی تنها پوشش های خالی باقی مانده باشند، به سختی می توانند جدا شوند.

اگر در حال بررسی موهای کودکتان تخم رشک یا شپش سر پیدا کردید، خونسرد باشید. مشکل ناراحت کننده ولی قابل حلی است. دکتر میرمیرانی می گوید "به یاد داشته باشید: شپش، بیماری حمل نمی کند. بله، آنها نفرت انگیز هستند. اما آنها هیچ آسیبی به سلامت کودک شما نمی رسانند."

 

  • ۹۶/۰۱/۲۰
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی