سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص جهش تحصیلی اظهار داشت: جهش تحصیلی از پایه‌های «دوم به چهارم»، «سوم به پنجم» و «چهارم به ششم» انجام می‌شود البته «پایه اول به سوم»  هم هست که از این قاعده خارج است ضمن اینکه جهش‌های چند پایه هم داریم.

وی افزود: مسیر جهش این است که مدیر مدرسه اطلاع رسانی می‌کند و ما سعی می کنیم در اوایل سال یعنی در اردیبهشت ماه انجام دهیم که با سنجش‌های معمول‌مان که اول خرداد ماه آغاز می‌شود، تداخل پیدا نکند.

عظیم عراقی اضافه کرد: دانش‌آموز باید در همه دروس نمرات خیلی خوب داشته باشد و یک آمادگی تحصیلی و تست هوش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی از او می گیرند.

وی به تعداد دانش‌آموزانی که در سال 95 برای جهش تحصیلی ثبت‌نام کردند، اشاره کرد و گفت: 8714 نوبت‌گیری کردند اما 7319 نفر مراجعه کرده و سنجش شدند.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: از این تعداد 4141 نفر معادل 56.6 درصد صلاحیت جهش تحصیلی‌شان تایید شد و 3178 نفر معادل 43.4 درصد نیز صلاحیت جهش تحصیلی را نداشتند.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


  • ۹۶/۰۱/۲۰
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی