سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

ششمی‌های عزیز! امسال علاوه بر این‌که باید تلاش کنید تا در مدرسه و درس‌ها پیشرفت کنید باید خود را برای دو آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی آماده کنید. برای موفق شدن در این دو آزمون توجه به نکات زیر مفید خواهد بود:

1) داشتن برنامه‌ی روزانه:  کارهایی را که در طول یک روز می‌خواهید انجام دهید فهرست کرده و ساعت انجام هر کدام از آن‌ها را در این دفتر یادداشت کنید. سعی کنید کارهایی که شما را برای این آزمون‌ها آماده می‌کند در برنامه‌ی خود بگنجانید. آخر هر هفته به ارزیابی عملکرد خود بپردازید و برای برنامه‌ی هفته‌ی بعد خود تصمیم‌گیری کنید.

2) استفاده از منابع مناسب: بهترین راه برای موفقیت در چنین آزمون‌هایی، آشنایی با نمونه‌سوالات و تمرین و تکرار آن‌هاست. پس از تدریس معلم و مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی به حل سوالات کتاب کار و پرتکرار بپردازید و سوالات چهارگزینه‌ای مربوط به آن درس را با استفاده از کتاب‌های آبی و با اعمال زمان، تمرین کنید.

3) شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای: هر دو هفته یک‌بار طبق برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها، خود را برای هر آزمون آماده کرده و به ارزیابی و محک زدن خودتان بپردازید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و در جهت پیشرفت خود قدم بردارید.

4) تلاش و کوشش: لازمه‌ی انجام درست کارها و رسیدن به هدف، تلاش و سخت‌کوشی است. پس در کنار داشتن برنامه‌ی مناسب در به انجام رساندن تک تک آن‌ها، نهایت تلاش خود را بکنید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


  • ۹۵/۰۸/۲۹
  • سرزمین تیزهوش ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی