سرزمین تیزهوش ها

  • ۰
  • ۰

شنبه 16 فروردین 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، دکترسید جواد  قوامی نژاد، از رویکرد اجتماع محور و نگاه توسعه یافته ی همه ی مردم که فقط کشور هند توانسته است آن را اجرا نماید ، به عنوان رهیافت اول نام برد و ادامه داد : رویکرد دیگر رویکرد نخبه محور است چرا که نخبگان امانت و فرآیند توسعه را در دست می گیرند و کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی از این رهیافت بهره مند شده اند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با این سوال که در کشور ما نقش نخبگان چیست، به سه نوع نخبه، نخبگان علمی و فرهنگی، نخبگان اقتصادی و نخبگان سیاسی در جامعه اشاره نمود و افزود: اگر کشوری بتواند بین این سه ارتباط برقرار کند، توسعه می یابد اما در کشورهای جهان سوم این امر مقدور نیست.

این مقام مسئول تصریح نمود: در بعضی از کشورهای در حال توسعه با منبع نیروی انسانی بالا ، توجهی به علم ندارند ، آرامش اجتماعی کم است ، قانون حاکمیت، فراگیری ندارد و در نظام آموزشی، پویایی نیست، فرهنگ اقتصادی کار و تولید در سطح بالایی نیست و فرهنگ علمی فرهنگ عمومی نشده است اما در کشور ما مخصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با برنامه ریزی های درست کوتاه مدت و بلند مدت و در سایه ی منویات مقام معظم رهبری در هردو رویکرد عنوان شده رشد بسیار چشمگیری داشته است و در بسیاری از رقابت های علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار گرفته است و در مسیر توسعه می باشد.

لازم به یاد آوری است، مجمع عمومی کانون دانش آموختگان سمپاد دارای 1600 عضو فعال بوده و این همایش با هدف ارائه گزارش سالانه و تغییرات اساسنامه کانون که زیر نظر فرمانداری می باشد به اطلاع عموم اعضاء رسانده شود.

ازجمله فعالیتهای و اقدامات این کانون می توان به برپایی ورک شاپ های علمی، برگزاری کارگاه های آموزشی و خلاقیت، مشاوره و انتخاب رشته برای کنکور و برگزاری مراسمات مذهبی و آئین ایرانیان، اشاره نمود.

کلمات کلیدی مطلب: مجمع عمومی کانون دانش آموختگان سمپادمشاوره و انتخاب رشته |مشاوره و انتخاب رشته برای کنکور |مدیر آموزش و پرورش نیشابور|سازمان ملی پرورش ها استعدادهای درخشان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی